Trinn
Filtrer etter pris
  • Hjemmeliste

    0

    Send denne oversikten med hjem hver uke sammen med ukebrevet, for å hjelpe elevene og foresatte med å holde orden på skolerelaterte saker på hjemmefronten 🙂

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Maskefjes

    0

    La elevene tegne seg selv i «hodet» i bildet og dekorere ansiktsmasken. Vis elevene hvordan de kan brette tegningen langs strekene i bildet, slik at de kan ta ansiktsmasken «av og på». Kan være en ålreit aktivitet ved skolestart etter en sommerferie preget av covid-19.

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • 3-2-1 vurdering

    0

    3-2-1 vurdering går ut på at elevene skal skrive 3 ting de husker fra timen, 2 ting de har lært, og 1 ting de synes er vanskelig eller som de stiller spørsmål ved. På den måten får elevene vurdert seg selv samtidig som du også får oversikt over hva elevene har lært.

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Non-stop matte

    0

    Gi elevene en liten bunke med non-stop og et skjema. La de fylle inn antallet, regne ut oppgavene, osv. Til slutt kan de kanskje få kose seg og spise non-stoppene sine? 🙂

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Min figursang

    0

    Utforsk rytme og takt gjennom figursangen. La elevene lage sine egne sanger. Det blir nesten som å jobbe med noter, bare at symbolene er mer gjenkjennelige for dem. Med andre ord, en veldig god start for de som ønsker å lære mer om sammenhengen mellom musikk og musikk-symboler. Og ikke minst en veldig god oppgave for å trene konsentrasjonen!

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Ute-jakten

    0

    La elevene tenke litt når de er ute også! Uansett årstid, så kan du sende ut elevene på «ute-jakt», hvor målet er å tegne tellestreker hver gang de ser noe av det som er oppgitt i skjemaet sitt. Klarer de å finne alt? Hvorfor/hvorfor ikke? Kanskje dere kan diskutere resultatene når dere kommer inn igjen og få noen gode samtaler ut av det?

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Sammensatte ord

    0

    Brikker/lapper som kan brukes til et spill, stasjonsundervisning, eller annet gruppearbeid for å jobbe med sammensatte ord. Hvor mange ord klarer elevene å lage ved å koble sammen grønne og røde lapper?

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Huskeliste – tekstskriving

    0

    Det kan være vanskelig å huske alt man har lært, og derfor er det godt å noen ganger ha en huskeliste å kunne huke av imens man jobber med en tekst. Huskelister hjelper elevene å vurdere seg selv under prosessen, og kan også brukes til å vurdere sluttproduktet. Samtidig gjør det dem mer bevisst på språklige virkemidler, rettskriving, og andre ting som måtte være nødvendig.

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Ikke-lydrette ord

    0

    Det er mange ord i språket vårt som ikke er lydrette. Om det skyldes lange og korte vokaler, dobbeltkonsonanter, stumme bokstaver, eller annet, så er det allikevel utfordrende for mange elever å huske disse ordene. Denne oppgaven har derfor snudd på det. Elevene får lese et ord og skal skrive hvordan de ville sagt ordet. På den måten blir de bevisst på at ordet skrives på en annen måte enn man uttaler det, og samtidig får de jobbet med å se sammenhengen mellom skriftspråk og talespråk.

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Diplom – svømmeprøven

    0

    Diplom til elever som har fullført svømmeprøven på 4. trinn 🙂

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Sammensatte tekster

    0

    Sammensatte tekster er et viktig tema på grunnskolen, men mange ganger kan det være vanskelig for elevene å se sammenhengen når man blir introdusert for alt for store tekststykker av gangen. Med disse oppgavene kan elevene få trening i å se sammenheng mellom tekst og bilder, ved å jobbe med noen få korte setninger, og koble disse til bilder.

    kr0,00
    Legg i handlekurv
  • Googlejakt

    0

    Flere steder i læreplanen står det at elevene skal være godt kjente med internett, kildekritikk, og bruken av sosiale medier. Men man hører sjelden gode forslag på hvordan man faktisk skal overføre denne lærdommen til elevene? En ting er å servere de en hel masse teori om hvordan man skal bruke teknologien og hva man faktisk kan stole på og ikke, men er det ikke ofte slik at man lærer ved å handle selv? Denne oppgaven er derfor laget nettopp av den grunn. For å la elevene selv få hoppe i det store havet vi kaller internett, og lete seg frem til ulike ting. Googlejakt går i stor grad ut på at elevene skal forsøke å finne informasjon ved å Google eller bruke andre søkemotorer. På den måten vil de forhåpentligvis også møte på flere nyttige ressurser de kan benytte seg av senere, og kanskje også noen de bør unngå.

    kr0,00
    Legg i handlekurv